جانبو... همیشه قیمت پایین...
در سال 2011 فروشگاههای تخفیفی زنجیرهای جانبو با هدف عرضهی مواد غذایی و لوازم مصرفی با کیفیت بالا و تا حد امکان با قیمت مناسب به مصرفکنندگان فعالیت خود را آغاز کرد.
فروشگاههای جانبو بهعنوان اولین فروشگاههای دارای تخفیف دائمی در ایران تاسیس شدند و همواره سعی دارند با ارائهی 1800 محصول با کیفیت، خدماتی نوین در این زمینه ارائه دهند.
جانبو در سال 2015 سیاست خود را بر پایهی آن گذاشت که شمار فروشگاههای خود را در ایران به 150فروشگاه افزایش دهد و این هدف در پایان سال 2015 محقق شد. جانبو با اولویت دادن به مفهوم کیفیت محصول و رضایت مشتری و با تکیه بر سیاست مدیریت هزینه، پیشرفتی سریع و مستمر در پیش گرفت و در سال 2016 با افتتاح 100 فروشگاه جدید در سه منطقهی مختلف، شمار فروشگاههای خود را به عدد 250 فروشگاه رساند و موفق شد در پایان سال 2020 این تعداد را به 1250 فروشگاه در 26 استان و 180 شهر افزایش دهد. جانبو همواره فعالیتهای خود را بر پایهی اعتماد به مشتریان و تامینکنندگان در جهت ارائهی خدمات بهینه ادامه میدهد.
مفهوم کیفیت بالا در جانبو
حلقهی کیفیت جانبو تمام مراحل خرید از تامینکنندگان تا توزیع و رسیدن کالا به مصرف مشتری را در بر میگیرد. جانبو خدمات خود را با تمرکز بر اطمینان از محصول و رضایتمندی مشتری هدفگذاری میکند. این مجموعهی فروشگاهی سطح خدماترسانی را با تکیه بر آموزش مستمر پرسنل به حد استاندارد رسانده و در همهی فروشگاههای خود در سراسر ایران محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان ارائه میدهد.
مفهوم تخفیف بالا در جانبو
جانبو با تکیه بر مدیریت اجرای عملیات با پایینترین هزینه، سود خود را در این بخش با ارائهی تخفیف با مشتریانش تسهیم میکند. فروشگاههای جانبو با ساختاری برنامهریزیشده و با بهکارگیری مدیریت موثر هزینه و ارائهی محصولات اساسی و با تخفیف بالا مفهوم بالاترین تخفیف را بر سه اصل زیر بنا نهادهاند:
• ساختار سازمانی غیرمتمرکز برای سرعتدهی به ارتباط با فروشگاه و مدیریت لُجستیکی منطقه برای سرعتبخشی به روند تصمیمگیری و اجرا.
• جلوگیری از هرگونه فعالیت و حرکتی که موجب افزایش قیمت محصولات میشود. در این راستا میتوان به: برنامهریزی اقدامات مدیریتی در جهت سادگی دکوراسیون فروشگاه، بهینه کردن تعداد پرسنل و فرآیند توزیع، کاهش هزینههای تبلیغات و بازاریابی به حداقل ممکن، اشاره کرد.
• محدود کردن تنوع و تعداد محصولات به 1800 نوع کالای باکیفیت و نظارت بر فروش آنها با موثرترین روش و نازلترین قیمت.
فروشگاه جانبو به واسطهی قدرت خرید بالا، محصولات خود را با پایینترین قیمت از تامینکنندگان خریداری کرده و بهواسطهی فروش بالا در ایران، تامینکنندگان را به ارائهی محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب تشویق میکند.
جانبو در زمینهی انتخاب محصول و فرآیند قیمتگذاری، راهبرد بسیار حساس و دقیقی را در پیش گرفته است و 80 درصد از محصولات مرتبط با مایحتاج روزانهی مردم را به آنها ارائه میدهد.